JeNguKJeNguK LaR Yerr..

Thursday, March 22, 2012

Perkara Yang Selalu Kita Buat Sebelum Memulakan Asignment~~

menurut kajian saya sendiri terhadap diri sendiri dan juga rakan2 housemate..(wakakaka~~)

kebanyakan pelajar akan melakukan beberapa perkara yang dirasakan sangat penting sebelum memulakan misi menyiapkan tugasan. Antaranya ialah

1. mendengar muzik.
pelajar pendidikan sejarah seperti saya sangat2lah memerlukan hiburan sebelum melakukan tugasan kerana ini diharap dapan membantu dalam menghilangkan tensi sewaktu membaca. tambah2 kami memang x boleh mendengar lagu semasa sesi penghafalan. jika kami mendengar lagu semasa sesi pembacaan..bererti kami sedang melihat buku sahaja sambil tangan melecok2 buku tersebut...

2. melihat gambar2 di HP dan FB
ini adalah hobi saya..melihat gambar diri sendiri dan orang lain mampu merangsang minda untuk menjadi lebih bersemangat dan menghilangkan sedikit rasa mengantuk. tambah2 jika melihat gambar sendiri sambil memuji2 di dalam hati. selepas itu terlihat pula gambar2 hot rakan2 yang boleh dijadikan bahan mengumpat sebelum membuat tugasan.

3. berFB
ini dianggap senarai teratas. barangkali kerana kepentingan FB itu sendiri sebagai medium penyampai berita termasuklah mengenai hal2 seperti kelas batal, rakan kawin atau tunang, tarikh perjumpaan persatuan, dan banyak lagi.. betol tak?kita kan memang suka mendengar berita kecuali di TV1.. terima kasih kerana mengangguk.

4. menulis blog
tidak semua suka berbloggan..jadi aku sajala di rumah ni yg menulis blog sbelum memulakan tugasan.(knapa dah mcm slanga sabahan ni?)

ah bosan menulis terus..mari buat asgment..

No comments:

Post a Comment